FAQ

PDF erzeugen und anzeigen tekst printen

FAQ - Veelgestelde vragen

 

PRODUCT

Waarom is het in Duitsland goekoper dan in Nederland om een reis te boeken?

Er zijn in Duitsland veel groter reisorganisaties, welke veel meer aanbiedingen kunnen maken dan Nederlandse reisorganisaties. Omdat de aanbieding in Duitsland zo groot is, meer kamers en meer zitplaatsen in het vliegtuig kunnen gekocht worden, zijn de prijzen goedkoper. Vooral gezinnen met kinderen kunnen veel geld besparen! Duitse reisorganisaties bieden een hogere kinderkorting. Verder is het ook voordeelig dat de vakanties in Duitsland op een andere tijdstrip vallen. Er zijn geen Maikvakanties en voorjaars vakanties.

 

Ga ik in een Hotel verblijfen waar alleen maar Duitse zitten?

Op deze website vind uw hotel aanbiedingen die vooral bij Nederlandse, maar ook bij Duitse populair zijn. Dat betekend dat er een groot aantal Nederlandse vakantiegangers in het hotel verblijfen. Voor gedetailleerde informatie hebben wij voor uw de hotel waardering van Zoover.nl bijgezet.

 

Kan ik hier een reisverzekering en/of annuleringsverzekering afsluiten?

Ja, wij bieden zowel de reisverzekering als ook de annuleringsverzekering aan. De verzekeringen zijn in Duitsland meestal goedkoper. Als u een doorlopende verzekering in Nederland hebt, geldt deze ook voor boekingen met Duitse reisorganisaties. Let erop dat de dekking voldoende is.

 

BOEKING & BETALING

Hoe kan ik de reis online boeken?

Wanneer u een reis wilt boeken via de website klik op de gewenste aanbieding. Het volgende formulier moet kompleet ingevoerd woorden. Dat zijn alle informatie die wij nodig hebben om de reis goed te boeken. Naar dat u het formulier heeft gestuurd word de boeking van onze boeking –afdeeling verwerkt. Naar de goedkeuring van de boeking ontvangt u van ons een gedetailleerde boekings bevestiging. Ook is het mogelijk tijdens onze openingstijden via de boekings hotline (+49 2821 12027) te boeken.
De website word elke dag geactualiseerd. Zou het zo zijn dat de aanbieding niet meer beschikbaar is word u van ons zo snel mogelijk geinformeerd en wij zoeken een alternatief.

 

Spreken de reisadviseure ook Nederlands?

Onze medewerker spreken voldoende Nederlands. Mocht het zo zijn dat de Nederlands talenkennis niet genoeg is, spreken wij ook engels.

 

Hoe kan ik de geboekte reis betalen?

Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de Reisorganisaties. Meer informatie krijgt u bij de boeking van de reis. Bij sommige reisorganisaties komt het voor dat de betaling niet bij ons maar direct bij de geboekte organisatie moet voldaan worden. Deze betaling word dan via “EU-Überweisung” met IBAN en BIC-Nummer gemaakt. Bijna alle reizen kunnen worden betaald per overschrijving.  
Betalingen met en creditcard zijn met extrakosten verbonden (ca. 1% van de reissom).
Als u in de buurt van Kleve woont en langs kunt komen, dan kunt u ook contant betalen.

 

Wanneer moet ik de reis betalen?

Na de boeking is doorgaans een aanbetaling van 20 -25 % van de reissom gebruikelijk, bij speciale aanbiedingen deels tot 40 %. De restaanbetaling moet tot en met 28 dagen voor vertrek worden voldaan. In sommige situaties kan het voor komen dat er afwijkingen zijn. Meer informatie hier over krijgt u tijdens de boeking van de reis. Vliegtickets moeten onmiddelijk worden betaald (de hele reissom). Betalingen met en creditcard zijn met extrakosten verbonden (ca. 1% van de reissom).

 

Moet ik behalve de reissom nog administratie kosten betalen?

Bij ons betaald u geen boekingskosten. Eventuele vlucht toeslagen zijn inclusief. In Duitsland wordt naar een definitieve boeking geen extra brandstoftoeslag of extra vlucht tax in rekening gesteld. Niet inbegrepen zijn kosten voor een visum.

 

VRAGEN VOOR DE REIS

Kan ik prefernties kenbaar maken?

Tijdens en naar de boeking kunt u preferenties aan ons doorgeven, bijvoorbeeld een bepaalde kamer of andere wensen. Preferenties maken geen deel uit van de overeenkomst, een garantie kan dan ook niet worden gegeven.

 

Kan ik zitplaatsen reserveren?

Ja, het is bijna bij allen luchtvaarmaatschappijen mogelijk zitplaatsen te reserveren. Meestal is het zo dat er voor extra kosten berekend worden. De extra kosten zijn bij elke luchtvaartmaatschappij verschillen. Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben “XL Seats”, deze bieden meer beenruimte. Hiervoor bestaan bijzondere reserveringsvoorwaarden.

 

Bestaat er een Comfort Class bij duitse luchtvaartmaatschappijen?

Veel luchtvaartmaatschappijen bieden voor vluchten met een korte distantie een zitplaats upgrade aan. De zo genaamde “Premium Economy-Class”. Die is vergelijkbaar met de Comfort Class. Voor verre reizen zijn de standard upgrades mogelijk, dat betekend “Business Class” of “First Class”. Prijzen zijn op aanvraag.

 

Kunnen de vliegtijden veranderen?

Houd er a.u.b. rekening mee dat vliegtijden altijd onder voorbehoud zijn.

 

Zijn er extra kosten voor bagage en hoe veel mak ik mee nemen?

Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappijen kan het zijn dat extra kosten voor bagage word aangezet. Bij de meesten luchtvaartmaatschappijen is het eerste bagage stuk kosteloos. U moet dan alleen meer betalen als je te veel gewicht in de koffer hebt. Hoe veel kg mee mag staat op het ticket.

 

Worden tijdens de vluchten maaltijden aangeboden?

Een groot deel van Duitse luchtvaartmaatschppijen zoals bij voorbeeld “Air Berlin” rijken u tijdens de vlucht alcoholvrije dranken en een maaltijd. Wat voor een soort maaltijd is afhankelijk van de reisduur en bestemming. Alcoholische dranken zijn tegen betaling verkrijgbaar.

 

Is de transfer naar de accomodatie en terug naar de luchthaven inbegrepen?

Bij alle pakketreizen is automatisch een transfer inbegrepen, indien dit niet  uitdrukkelijk wordt tegengesproken.
Voor de heen en terug transfer van u “huis” naar de luchthaven bieden wij een grens Taxi-service aan. De opstapplaats is in Kranenburg of Emmerich. Voor meer informatie vraag een van onze reisadviseuren.

 

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

De reisbescheiden ontvangt u ongeveer 10 dagen voor vetrek via post. Sommige reisorganisaties stuuren de reisbescheiden alleen nog via mail.

 

Heb ik een visum nodig voor bepaalde reizen?

Ja. Voor somige landen heb je een visum nodig, bij voorbeeld voor de turkije. De kosten voor dit visum zijn 15,-€ per persoon. Voor alle anderen visum  verplichten landen vindt u informatie op www.visumdienst.com of vraag een van onze reisagenten.

 

Kan ik een reis omboeken of annuleren?

Als u uw reis annuleert of omboekt, ontstaan kosten afhankelijk van het soort reis, het tijdstrip en de touroperator of luchtvaartmaatschppij. Wij adviseren u daarom om een annuleringsverzekering af te sluiten. Voor meer informatie neem contact op met een van onze reisadviseuren.
 

TECHNIEK & ZEKERHEID

Hoe zeker is de online booking via onze website?

Het boekingssysteem werkt met de zo genaamde “SSL-Verschlüsselung”.  Dat betkend dat u personlijke informatie zeker worden verwerkt. U boekt bij een renomiert reisbureau, dat al 25 jaar lang bestaad! Alle boekingen worden persoonljik van onze medewerker verwerkt. Als u niet zeker bent  kunt u altijd bellen of tijdens de openingstijden bij ons bureau langs komen.

 

Is er in Duitsland ook het ANVR?

Nee, het ANVR is een Nederlandse reisorganisatie en alleen voor Nederlandse reisbureaus geldig. Maar in Duitsland bestaat ook een streng reisrecht. Bij elke boeking kunt u de algemenen voorwaarden zien, hier staat in hoe hoog de annuleringskosten zijn. Bij pakketreisen kunt zeker van zijn dat de reis wordt uitgevoerd, ook als de touroperator bankroet gaat. De “Sicherungsschein” is het zelfde dan de calamiteitenfond. Verder is ons reisbureau lid van het DRV (Deutscher Reiseverband).



Reisebuero Jaensch - Kleve